fbpx
keyboard_backspaceTillbaka till bloggen

Topp 12 bästa designs av glassbägare –

Av Steffen Andersen · 16. april 2020

Limepack har hjälpt företag runt om hela Europa att ta fram skräddarsydda glassbägare för olika typer av verksamheter. Vårt designteam redo är att ta sig an nästa utmaning, helt gratis! 

Vi har hjälp över 300 olika kunder med deras design av tryckta glassbägare. I denna artikel finner du 12 olika designs som vi har valt ut för att inspirera dig till dina nya glassbägare. Nedan finner du olika typer av glassbägare som används av olika typer av kunder. Från butiker, glassbarer till mässor och privata event. Läs om hur deras skräddarsydda glassbägare gör dem unika!

Samtliga glassbägare trycks med CMYK-färger vilket innebär att du kan trycka din design i ett obegränsat antal färger – helt utan extra kostnad.

Heinzel 

Heinzel Group tillverkar diverse maskiner för byggnadsentreprenader såsom exempelvis gaffeltruckar, vilket illustrerats på deras tryckta glassbägare. Företagets verksamhet speglas i designen i kombination med servering av glasskulan täckt i chokladsås. Designen är enkel och humoristisk. Den vita bakgrunden framhäver färgerna i trycket.

MFIT 

Mfits huvudfokus är nyttiga snacks för gymälskare. Deras hemmagjorda, sunda glass serveras i glassbägare med designen nedan. Den svarta bakgrunden är ett effektivt sätt att framhäva den starka orangea färgen i logotypen. Deras logga är inspirerad av ett hjärtslag – något som påminner kunden om ett fokus på en hälsosam livsstil. Mfits logotyp är tryckt runt om bägaren på tre olika ställen för att säkerställa dess synlighet oavsett hur kunden håller bägaren. 

Roolly Glass

Roolly har valt en stilren, enkel glassbägare att servera sin glass i. Den vänstra sidan av designen illustrerar deras logotyp och specialité – rullad glass. Den högra sidan av designen hänvisar till deras social medier. För att göra det ännu enklare för kunderna att hitta till deras plattformar har de valt att inkludera QR-koder till deras Instagram- och Facebooksida. På så vis engagerar Rolly sin kunder på ett simpelt och modern vis. 

Hansens

Det råder inget tvivel om att Hanses glass har ett naturligt innehåll med denna design. Företaget specialiserar sig på naturlig glass med högt proteininnehåll. Lantbrukaren som står sida vid sida med en ko hållandes en glass centreras i designen. Illustrationen har en tydligt lantlig touch som representerar ett lokal och genuin tillverkning av glassen. De mjuka pastellfärgerna appliceras för att framhäva budskapet. 

Cucanonga

Denna design är en riktig energi-booster som ger lust till ett glassbesök på momangen. De varma färgerna, gröna växterna samt papegojan ger ett exotiskt intryck vilket får oss att drömma iväg till sandstränder och varma sommardagar. Inte ens papegojan kan hålla sig ifrån de naturliga fruktsmakerna i glassen!

Reaktor

Tech-bolaget Reaktor önskade en illustrativ, iögonfallande glassbägare till en mässa. Denna design hjälpte dem minst sagt att sticka ut ur mängden bland konkurrenterna! Designen reflekterar branschen på ett lekfullt och modernt vis med en touch av futuristisk science fiction. Lila, turkos och de rosa nyanserna drar åt sig uppmärksamhet och gör denna design unik. Logotypen i neon framhävs i linje med känslan som designen skapar.

Café All Fred

Café All Fred har valt en klassisk, vintagestil av sina glassbägare. Typsnittet i designen är tidlöst och elegant – något som belyser kvalitet och autenticitet av produkten de säljer. Den rosa bakgrunden gör denna design modernare, vilket tillför en fin balans till det mer formella typsnittet. Café All Fred erbjuder sina kunder en klassisk, högkvalitativ produkt. Detta speglas med hjälp av atmosfären på kaféet hand i hand med dessa glassbägare. 

Gelato Vero

Gelato Vero visar och framhäver att de säljer italiensk glass med hjälp av flaggor samt den rosa glassen i logotypen. Den ljusblå bakgrunden ger färgerna en tydlig kontrast till företagsnamnet och får övrig illustration att sticka ut. En förhållandevis enkel logotyp framhävs till fullo! Färgvalen i denna design är a och o. Den ljusblå bakgrunden ger en sommar-vibe och får oss att längta till havet och glass i stora lass.

Glace Artisanal L’Ogustine

Glace har valt den stora modellen av våra glassbägare vilket möjliggör ett riktigt stort och tydligt tryck av designen. Den glansiga ytan tillsammans med färgvalen i logotypen gör att denna design inte glöms bort i första taget av kunderna – även sett på håll. Logotypen är placerad runt om glasbägaren på tre ställen vilket gör det omöjligt för kunden och potentiella kunder i hens omgivning att undgå trycket.

Ker ar beleg

Syftet med designen av dessa glassbägare var exponering av logotypen för en specifik målgrupp under en företagsmässa. Glassbägarens utseende och design gick i linje med utseende av Ker ar belegs mässmonter. På så vis kände besökarna igen företagets monter vilket underlättade vid interaktion. Företaget valde att ha loggan tryckt runt om hela glassbägaren – synlig oavsett grepp.

Eiscafe

Eiscafe har valt en design där endast deras logotyp exponeras på glassbägarens design. Designen speglar deras verksamhet. Deras logotyp är målande och det är enkelt för kunden att förstå vad de erbjuder – värmande kaffe, smarrig glass och nygjorda, belgiska våfflor. 

Carl-zone

Det är inte enbart glassbarer som kan använda sig av dessa glassbägare. Carl-zone är ett exempel som visar på detta. Deras logotyp indikerar mångsidighet – hos dem kan du njuta av en lunch, ett svalkande snack eller en fredags-aw. I Carl-zones design visas både logotyp samt namnet på deras webbsida.

Content and Marketing Manager at Limepack

Alla blogginlägg arrow_forward
Gå till Limepack
Följ oss på