fbpx
keyboard_backspaceTillbaka till bloggen

14 Fantastiska Designresultat av Brödpåsar

Av Oliwia Przedanska · 9. februari 2021

Våra Brödpåsar

Brödpåsar är mer av en nischprodukt då de främst används vid servering av bakverk, smörgåsar, bagels och dylikt. De företag som använder sig av brödpåsar använder dem därför till, i princip, samma ändamål. Det kan därför vara en fiffig idé att tänka igenom design strategin för att särskilja ditt varumärke från konkurrenternas! I denna artikel har vi samlat de vanligaste layouten, men även slängt med ett par mer kreativa lösningar. Vi hoppas att du blir inspirerad av våra kunders designs och (möjligen) kommer ett steg närmre din designstil!

Innan vi dyker ner i olika mönster vill vi poängtera att det går att trycka på samtlig yta – tryck din design på önskat område. Brödpåsarna tillverkas i antingen vitt eller brunt papper vilker ger dig möjlighet att välja mellan det bruna, naturnära alternativet eller det vita, stilrena pappret.

Standardtryck på Bruna Papperspåsar

Majoriteten av de de mönster och påsar som trycks hos oss är enklare designs på brunt papper. Trycket består ofta av enbart  logotypen eller en illustration som trycks på påsens fram-och baksida. En del kunder väljer även att inkludera sociala medier samt kontaktuppgifter i trycket, ofta på den nedre delen av papperspåsens yta.

Det fina med denna layout är att ditt varumärke exponeras oavsett hur kunden bär och håller påsen. Det bruna pappret bidrar även till en naturnära, genuin känsla.

Låt oss ta en titt på några tjusiga exempel:

Dario’s Empanadas (XS)
Foderlagret (M)
Foodwich (S)
Maier (L)

Standardtryck på Vita Påsar

Det är egentligen ingen större skillnad av själva designen som trycks på vitt papper i jämförelse med det bruna – den stora skillnaden ligger i hur designen visas väl tryckt. De vita påsarna är något “sterialre”, men din logotyp framhävs mer, inte minst om du använder dig av mörkare färger.

En noterbar trend när det kommer till de vita påsarna är att allt fler kunder väljer att trycka sin design större på ena sidan, och lite mindre på den andra. Detta kan bero på att man på så vis särskiljer botten och öppningen av påsen.

Nedan kommer några exempel på designs tryckta på vita papperspåsar:

iPadel Club (L)
Frederick Nelson (L)

Brödpåsar med Specialtryck på Sidorna

Som jag kort nämnde i början av denna artikel så kan papperspåsar tryckas över samtlig yta. Detta kan du krydda din design med! Komplettera din logotyp med ditt varumärkes signaturfärg på sidorna till exempel. Trycket på påsens sidor behöver inte nödvändigtvis vara färger – de kan vara symboler, designattribut eller annan text.

Det fina med detta tillvägagångssätt är att din logga fortfarande står i fokus och är lätt att se – om inte ännu lättare. De tryckta sidorna ger påsen en mer välarbetad approach där designen ser genomtänkt och arbetad ut!

Här är några designexempel där brödpåsens sidor även är tryckta (både på vitt och brunt papper):

Alibaba Kebap (XS)
Le Petit Comptoir (S)
Lin’s Unverpackt (XS)
Boulangerie Douaoui (M)

Brödpåsar med Tryck Över Samtlig Yta

Sist men inte minst har vi en designvariant där vi trycker på hela brödpåsens yta. När vi säger “hela ytan” refererar vi till tryck som ändrar hela påsens bakgrundsfärg samt tryck som innehåller mönster som täcker samtlig yta (men som fortfarande har vit/brun bakgrundsfärg).

Att använda hela påsens yta kan vara ett hjälpfullt verktyg när du vill sticka ut eller förmedla ett specifikt budskap. Kunder till oss har gjort detta genom repeterande mönster/logotyper som får oss att vilja vrida och vända på påsen för att se hela designen! Jag tycker personligen att båda tillvägagångssätten är väldigt tilltalande då man lägger företaget på minne.

Nedan finner du olika fiffiga lösningar:

Hecht und Barsch (L)
Wilske Immobilien (M)
Bar Campari (XS)
Burgerville (XL)
Alla blogginlägg arrow_forward
Gå till Limepack
Följ oss på